Přísně vzato je jen jeden druh knih, který zvětšuje štěstí na zemi - kuchařské knihy (Joseph Conrad)

Rešovské vodopády-výlet za všechny peníze!

31. října 2010 v 10:38 | HaF |  Padlo mi do oka
Díky státnímu svátku a jednomu dni dovolené měl člověk možnost užít si krásného, prosluněného, prodlouženého víkendu. Aby tyto dny nevyšly úplně nazmar, vyrazili jsme v sobotu na jednodenní výlet. Po velmi rychlé a operatvní poradě v pátek večer padlo rozhodnutí na Rešovské vodopády!
Rešovské vodopády

Rešovské vodopády leží v roklinatém údolí říčky Huntavy, které jsou národní přírodní památkou. Svůj název mají podle vsi Rešov, která jim je z okolních sídel nejblíže.
Vodopády jsou tvořeny asi 200 metrů dlouhou kaňonovitou soutěskou o šířce cca 10 metrů. Nejvyšší stupeň vodopádů je vysoký 10 m. Nad vodopády jsou nenápadné zbytky středověkého hrádku nebo tvrze. Pod vodopády kdysi pracoval vodní mlýn.
Nejsnadnější přístup k Rešovským vodopádům je z vesnice Rešov. Stezka údolím vede po několika můstcích přes Huntavu, ze kterých je možné plně vychutnat pohled na vodopády. Nejpůsobivější jsou při jarním tání a po deštích, kdy je vyšší průtok vody.
(zdroj informací internet)
Ráno v 9.00 výjezd- směr Rýmařov,cíl obec Tvrdkov. Zde jsme zanechali vozidla a vyrazili po červené značce, směr Rešovské vodopády, v Rešově oběd a kolem vodopádů zpět do Tvrdkova.
Obec Tvrdkov
Bylo nádherné, mrazivé dopoledne, místy ještě jinovatka a stezka nás brzy dovedla do lesa.
Pěšina z Tvrdkova
Touto krásnou cestou podél potoku Huntava jsme se dostali až k vodopádům a po cestě jsme se mnohokrát kochali nádhernými scenériemi!
Říčka Huntava
Rešovská zákoutí
Huntava
Rozcestník
Samozřejmě, že nás doprovázel náš chlupáč Neddy, ovšem vyfotit jej bylo zhola nemožné, neboť neustále pobíhal kolem nás a zastavit jej aspoň na malý okamžik byl nadlidský výkon(blechy by se fotily lépe).
Chlupáč na výletě
Podzimní dopoledne
Když jsme došli k vodopádům, stalo se to, proč v názvu stojí výlet za všechny peníze. Jeden účastník zájezdu uklouzl při zdolávání náročného terénu a upadl. Naštěstí jeho pád ztlumil batoh a nic se mu nestalo, zato to odnesl obsah batohu a fotoaparát. Mobil jsme rozchodili, termoska má od teď velmi zajímavý tvar, ale bohužel fotoaparát je zřejmě nenávratně ztracen. Oběd v Rešově pak už moc nechutnal, i když tu měli zabijačkové hody. Náladu maličko spravil nádherný výhled při výjezdu z Tvrdkova. Tak krásný pohled na hrad Sovinec, uprostřed podzimně zbarvených lesů, si budeme dlouho pamatovat. Bohužel, uchovat jej na fotografii už nešlo. A tak jsme večer , u domácí meruňkovice, drželi smutek za náš stříbrný Panasonic Lumix DMC-FZ5.
A toto je jedna z jeho posledních fotografií...
Jeden z posledních snímků...

P.S. Blog teď budu muset zásobit staršími výtvory, ale problém je v řešení, tak uvidím, jak to dopadne (třeba to vyřeší Ježíšek, ale to bych nezvládla nafotit vánoční cukroví-tak mi držte pěsti pro štěstí).

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 toffo toffo | Web | 2. listopadu 2010 v 6:39 | Reagovat

Tomu se říká smůla. Pád musel být pekelný, když deformoval termosku. Já náš první pěkný fotoaparát(Olympus S10) nechala v batohu na střeše auta na parkovišti u dálnice na Plzeň  ... odjeli jsme. To se mi tenkrát hodně povedlo.

2 HaF HaF | Web | 2. listopadu 2010 v 20:29 | Reagovat

Tak tomu říkám smůla! Já jsem hlavně ráda, že se to obešlo bez zranění!

3 Mirka Mirka | 5. listopadu 2010 v 14:25 | Reagovat

Fotky jsou nádherný, škoda toho foťáku.Musel to bejt pořádnej pád,když to tak dopadlo. Snad vám ten Ježíšek(třeba i s předstihem) přinese nový.Byla by škoda přijít o inspiraci ve vaření a pečení,ale i o zážitky z výletů.

4 HaF HaF | Web | 5. listopadu 2010 v 19:32 | Reagovat

[3]:Děkuji za projevenou "soustrast"  a především za sympatie k mým blogařským pokusům. Ráda se tu s vámi zase potkám!
On ten pád až tak nevypadal, ale když mrknu na tu termosku, jsem ráda, že měl manžel na zádech ten batoh!
P.S. Manžel to nevydržel a přes aukro už sehnal náhradu. Nový foťák by totiž Ježíšek momentálně asi nezvládl.

5 tetkapernikarka tetkapernikarka | Web | 8. listopadu 2010 v 10:59 | Reagovat

Jééjda...to je smůla,ale to důležité je zdraví a to dopadlo dobře.
Dostala jsem se sem přes Míšu a z dovolením si blog projdu :-)postupně :-)teď jdu mrknout na nakládané zelí,to u nás taky nesmí chybět žádnou zimu :-))Pěkný den.Alena

6 HaF HaF | Web | 8. listopadu 2010 v 20:56 | Reagovat

[5]: Děkuji za komentář a těším se na další návštěvu!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.