Přísně vzato je jen jeden druh knih, který zvětšuje štěstí na zemi - kuchařské knihy (Joseph Conrad)

Za krásami Slovenska

4. září 2010 v 21:28 | HaF |  Co se děje v trávě
Naše letošní dovolená se odehrála na Slovensku. Chtěli jsme dětem ukázat bývalou část naší vlasti a navíc jim přiblížit slovenštinu, které vůbec nerozumí. Je škoda, že po rozdělení republiky vypadla slovenština i z čítanek a naše děti tak nemají velkou možnost se s tímto krásným jazykem seznámit.
Vyrazili jsme první srpnový týden a naše cesta vedla přes Žilinu do Těrchové. Zde jsme nakonec zůstali v kempu Nižné Kamence a očekávali příjezd zbytku výpravy. Pokud jste vyznavači kempování, mohu tento kemp doporučit - je to loňský vítěz v hodnocení kempů - Kemp Slovenska - je tu čisto, nová sociální zařízení, bazén, dětská hřiště, malý ranč, velmi milí a ochotní provozovatelé a předeším nádherná příroda!
Prvním cílem byl hrad Strečno a město Martin a Žilina. Najít hrad nebyl problém, ulovila jsem i nádherné fotky, jen to mělo malý háček - mezi námi a hradem si poklidně tekl Váh a všude inzerovaná kompa (převoz) nepremávala. Takže zpátky do Žiliny, po mostě přes Váh a hurá po druhé straně na Strečno!

Strečno

Počasí nám přálo a mi plánovali celodenní výlet do okolí. A snad proto, aby dovolená nebyla jen samá idylka a nechyběl nám adrenalin, přišla odpoledne menší přeháňka - jak potvrdil správce kempu, něco takového tu nepamatoval celé čtyři roky, co tu pracuje!
Troška vody
Než se vyčasilo, děti radostně hloubily odvodňovací kanály a zbytek času se v klidu strávil v termálním aquaparku. Pak konečně došlo i na výpravu do Jánošíkových Dier.
Jánošikovy Diery
Okolí Terchové
Ovečky...
Po náročném, ale krásném výšlapu následovala chutná odměna! Ve zdejší kolibě jsme neodolali nabídce zdejších specialit a vyzkoušeli výborné polévky - beraní s fazolemi a zelňačku, následovaly halušky- se zelím i s brynzou, masové pirohy a u pánů zvítězily speciality z grilu
Polévky
Místní speciality
Nakonec dovolené už nám zbyly síly jen na minigolf uprostřed nádherné přírody a ještě splnit dětská přání- jízdy na koni a večer si chytnout vlastního čerstvého pstroužka k večeři!
Pstruzi
U našich sousedů bylo krásně, hoy jsou tu úplně jiné než u nás. Ještě že je to kousek, určitě se vrátíme, protože jsme vše projít nestihli. Na závěr ještě jedna fotka - důkaz toho, že když je pořádný stan, tak vás nemůže rozhodit ani trocha vody a ten ranní výhled stojí za to!!!
Když vyšlo počasí
P.S. Samozřejmostí byla návštěva knihkupectví a domů putovala jedna slovenská kuchařka!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Papaja Papaja | Web | 6. září 2010 v 14:42 | Reagovat

Dovolená musela být nádherná :D Ty čerstvé pstroužky bych si dala kdykoliv, rybky jsou moje láska. Ostatní pokrmy také vypadají úžasně: halušky mám moc ráda, pirožky jsem ještě neochutnala. Vlastně jsem na Slovensku strávila doposud jeden jediný den :-D Budu to muset napravit :-P
Opravdu krásné fotky
P.
:-)

2 HaF HaF | Web | 6. září 2010 v 21:11 | Reagovat

Dík za návštěvu a pochvalu fotek - obzvláště od Vás. Slovensko můžu vřele doporučit- je to kousek, je tam krásně a navíc my, co měli povinně ruštinu, se tam v pohodě domluvíme!!! (Ve 40.ti už bohužel angličtinu nedoženu)

3 toffo toffo | Web | 13. září 2010 v 18:02 | Reagovat

Ta deštivá fotka - to je jak vyšitá naše dovolená. Prší nám kdekoliv, i v "suché díře" v Chorvatsku. Kamarádi s námi nechtějí jezdit a příbuzní si z nás tropí legraci.  Letos jsme se pod stan neodvážili, ale velice mi to chybí.

4 HaF HaF | Web | 15. září 2010 v 17:12 | Reagovat

Souhlasím, že letos bylo počasí na stanování nevyzpytatelné, ale určitě to jednou vyjde a bude vám svítit sluníčko celou dovolenou!

5 Lůc Mác Lůc Mác | Web | 18. září 2010 v 21:58 | Reagovat

to jste si museli opravdu moc užít, já byla na slovensku pouze jako malá, ale nějaký výlet si určitě nenechám ujít :)

6 HaF HaF | Web | 19. září 2010 v 22:55 | Reagovat

[5]: Jak jsem psala výše,, Slovensko můžu jen doporučit! Je tam opravdu krásně a i my si výlet zopakujem! Vždyť jsem nedovezla žádnou brynzu, jen kopec korbáčků (ale ty byly!).

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.